sobota 9. března 2019

Začal půst (ale rodičovství pokračuje)

03/03/19
Z kázání:
"Volba epištoly (hymnus o lásce z dopisu sv. Pavla Korintským) v neděli před Svatým postem poukazuje na to, že půst souvisí s láskou."



Jo.

A ve mně pořád rezonuje kázání bl. kardinála Newmanna (které pronesl ve stejné liturgické době) o tom, jak se projevuje nedostatečná láska k Bohu. Mechanickou poslušností, nechutí k modlitbě, neochotou k pokání, strachem.

Jako kdybych četla o sobě.

04/03/19
Smutek nad majetkovou ztrátičkou.
Ve sklepě jsem zjistila, že jsem jednu tašku s dětským oblečením neuchránila dobře od vlhkosti a vypadá to, že některé (překrásné!) oblečky chytly plíseň. Už jsem je odnesla k popelnici, ... ale zase jsem je přinesla, vyhodila ty nejhůř zasažené a zbytek se snažím "zachránit" mácháním v octě a praním na vyšší teploty.

05/03/19
Co si nezapíšu, to si nepamatuju. A zapsala jsem si jen T. hlášky.

T. nám vysvětluje, jaké jsou nejhorší příšery:
Třetí nejhorší je rozbitá kouzelná tužka.
Druhá nejhorší je rozbitý dětský rádio.
A úplně nejhorší příšera je skákací kousací lebka.

(Situací typu "blíží se k nám skákací kousací lebka" jsem řešila už mnoho, takže vím své.)

Z vědomostní stolní hry: Doplň název opery Čert a ...
T.: Mikuláš.

T. o barvách:
Já bych chtěla mít modrou a zelenou nejradši, ale ta růžová mi do toho kecá.

06/03/19
Popeleční středa.
Něco z četby:
Roztrhněte však srdce svá a ne rouchá svá, a vraťte se k Pánu, Bohu svému, neboť je dobrotivý a milosrdný, shovívavý a velmi milostivý a ochotný odpouštěti zlé. (z proroka Joela)

07/03/19
Mistrovství sebeovládání: nekřičet na děti při společném pečení. Přece jim nebudu kazit chvilku s maminkou. Ale je to teda o nervy. Pokaždé zestárnu minimálně o rok.

Dneska se vystřídaly snad všechny druhy počasí.
Ostré slunce, prudký déšť, oblouk duhy a sprška drobných krup.
Nejpovedenější tvarohová bábovka na světě. Škoda, že oficiálně sladký nejim.
08/03/19
V časopise Téma jsem se dočetla, že v Česku jsou děti nejčastěji počaté v létě nebo o Vánocích. Že by to "jednou v roce na Vánoce" nebyl jen vtip? V Německu se rodí děti nejvíce 9 měsíců po Octoberfestu nebo po jarních prázdninách... a ve Francii se rodí naprosto rovnoměrně.

Odpoledne mama-bejby-párty u nás doma. Svolala nás kamarádka, která se odstěhovala do Bruselu a na tento víkend se přijela podívat zpět do Lucemburska. Venku bylo hnusně a tak se šlo k nám. Čtyři mámy a hemžící se děti po bytě - zkušební trénink na oslavu T. narozenin.

09/03/19
Dopoledne jsme byli nakoupit v obchodě se stavebninami a zahradninami nějaké kapradí na náš stinný balkón.
Když jsme vystoupili z auta na parkovišti, zvolal můj manžel: Jé, hele! Jeho peněženka, zdroj naší existence, se vezla celou dobu na střeše! Zůstala s námi, protože se neskutečně šťastnou náhodou zachytila za držák na okraji střechy.
Pak jsme měli ještě zážitek při odchodu. Zaměsntanec rozdával čokoládová velikonoční vajíčka a batole se nezdržovalo s rozbalováním a rozžvejkalo ho i s alobalem, čehož jsem si všimla pozdě. Spokojené batole vyžužlávalo čokoládu z alobalu a říkalo si: "ňam ňam" a vzápětí mu matka tento zdroj blaha vydolovala z pusy. Zlá zlá...

Odpoledne další bejby-párty. A pak že tyhle akce s rodičovstvím končí.

Přeju všem pěkný týden a požehnanou dobu svatopostní.

1 komentář:

Genealogické objevy: Tragédie ze školní kroniky

Kdykoli objevím nějakého svého předka v matrice, mám radost, ale poštěstilo se mi ještě něco lepšího. Objevila jsem záznam o svém prapradědo...