neděle 9. listopadu 2014

Řetězení vzpomínek

To takhle přijde vjem a vyvolá řetězovou reakci. Jedna za druhou mě přepadají vzpomínky na jiné vjemy, o nichž jsem už ani nevěděla, že je mám. Ráno manžel zapnul televizi. Nevím proč, normálně na ni o víkendu ráno nekoukáme. Na cestu do minulosti mě vzaly zprávy z dopravy... A už to jelo:

- zprávy z dopravy
- odchody do školy
- záběry z dálnic
- touha jet kamkoli jinam

Kam?

- třeba k babičce
- proč jsem u tebe nezůstala dýl?
- čisté ubrusy
- 50. léta
- v televizi 90. léta navěky
- placatý štrůdl a ufologické časopisy
- tajemné dálky svítají na západě

Asi už vždycky, když v noci zaslechnu auto, uvidím zprávy z dopravy, nebo k někomu do auta nasednu, mihne se mi hlavou možnost, že bych mohla jet k babičce. Paměť je divná věc, občas si v ní lebedím.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Genealogické objevy: Tragédie ze školní kroniky

Kdykoli objevím nějakého svého předka v matrice, mám radost, ale poštěstilo se mi ještě něco lepšího. Objevila jsem záznam o svém prapradědo...