úterý 30. září 2014

Pod její ochranou

Pod ochranu tvou se utíkáme, svatá Boží Rodičko.
Prosbami našimi nezhrdej v potřebách našich
ale ode všech nebezpečenství vysvoboď nás vždycky, 
Ó slavná, požehnaná Panno Maria!
Paní naše, prostřednice naše, orodovnice naše,
se Synem svým nás smiř, 
Synu svému nás poroučej, 
Synu svému nás obětuj.


Od prvních chvil mého života jsi mne, milovaná Matko, vzala do náruče a staráš se o mne. 
sv. Terezie od Dítěte Ježíše

Když se modlíme krásnou a prastarou antifonu Sub tuum praesidium - Pod tvou ochranu -, ne vždycky si uvědomujeme, že nám z úst vychází jedna z nejstarších modliteb obracejících se na Matku Boží. Vznikla v Egyptě ve třetím století křesťanství. Pannu Marii v ní nazývá naší orodovnicí, která nás vede k Ježíši a usmiřuje nás s ním. 

Jerzy Zieliński: 365 dní s mystiky Karmelu, KNA 2007, s. 133

http://allaboutmary.tumblr.com/post/98342110222/la-virgen-de-la-merced-our-lady-of-mercy-offering



Žádné komentáře:

Okomentovat

Genealogické objevy: Tragédie ze školní kroniky

Kdykoli objevím nějakého svého předka v matrice, mám radost, ale poštěstilo se mi ještě něco lepšího. Objevila jsem záznam o svém prapradědo...