pondělí 7. ledna 2019

Netradiční tříkrálový koláč

Tohle je ten případ, kdy jsem si recept rychle běžela zapsat, než jsem ho zapomněla. Tady to máte:


Na těsto potřebujete:


- cca 80 g rozemletých mandlí
- cca 160 g mouky (dala jsem celozrnnou pšeničnou, jemněji mletou)
- špetku soli
- kapku vody
- cca 125 g másla
- rozšlehané vejce na potření


Z těchto ingrediencí udělejte křehké těsto. Já jsem se vybodla na jakékoli odpočívání v lednici,
jen jsem ho na chvíli dala v sáčku do mrazáku.

Na tvarohovou náplň potřebujete:

- kelímek tvarohu
- dvě lžíce medu
- vejce
- kapku smetany
(-  ze zbabělosti, že tvaroh neztuhne, jsem do něj zamíchala dvě lžíce kukuřičné mouky)


- jablka na ozdobu, nebo cokoli chcete


Namačkala jsem těsto do kulaté formy.
Dala jsem ho na chvilku do lednice a píchla do něj párkrát vidličkou.
Pak jsem ho dala na 10 minut do trouby na 180 stupňů celsia.
Mezitím jsem si připravila tvarohovou náplň: rozmíchala tvaroh se všemi ingrediencemi.
Je-li libo, může se do něj dát cokoli dalšího: rozinky, ořechy, rum…  
Po vyndání z trouby jsem těsto potřela rozšlehaným vejcem, abych těsto trochu impregnovala.
Když vejce zaschlo, nandala jsem na něj tvarohovou náplň a doporučených 40 minut
na 160 stupňu celsia jsem rozdělila na dva přibližně stejné časové úseky.
Po první době pečení jsem nechala dítko do koláče (vyndaného z trouby)
napíchat oloupaná a nakrájená jablka a znovu jsem vrátila formu i s koláčem do trouby
na dalších cca 20 minut.

Nezapomeňte koláč v troubě, servírujte a vychutnávejte.



2 komentáře:

  1. To vyzerá lákavo. Myslím, že ho niekedy skúsim pripraviť aj pre nás.
    A tie jablká sú uložené nádherne! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky .-) Zkuste, je to dobrota. Jen prý nechutná moc sladce. (Mně přišel hodně sladký.)

      Vymazat

Genealogické objevy: Tragédie ze školní kroniky

Kdykoli objevím nějakého svého předka v matrice, mám radost, ale poštěstilo se mi ještě něco lepšího. Objevila jsem záznam o svém prapradědo...