neděle 6. listopadu 2022

Kolobřeh 2022

Na přelomu srpna a září jsme byli u Baltského moře v polském Kolobřehu. 

Bylo už chladno, ale jeden den přece jen holky nahodily plavky a šly se trochu ponořit. Nejmladší synek párkrát spadnul do vody omylem a pak si dával dobrý pozor, když se blížila vlna. Když si namočil všechno oblečení, následovaly veselé módní kreace - musel zbytek večera na pláži strávit v růžové mikině své sestry, která mu sahala ke kotníkům.

Když se ohlížíme zpět, moře nám hodně chybí, tak jsem se rozhodla zasednout a napsat pár vzpomínek. 

Kolobřeh je plný atrakcí, pomocí kterých mohou místní vydělat na nebohém turistovi, ať už je hezky nebo ošklivo. :-) My jsme se nechali na hodně věcí nalákat, ale určitě by šlo pobyt v Kolobřehu pojmout víc lowcost. 

Musím přiznat, že jsme vůbec nenavštívili historické centrum! Pohybovali jsme se jen kolem pobřeží a přístavu.  

Dětem se líbila plavba na vyhlídkové lodi, muzeum minerálů, a pak ještě "kouzelný domeček" Ukryta kraina (o tom se rozepíšu později, to stojí za zmínku), ale nejlepší místa pro ně byly pláže a pak atrakce, která asi nebyla zamýšlená primárně pro turisty, chodili tam hodně místní teeanegeri, a to lanový park.

K tomu kouzelnému domečku - v Kolobřehu je několik atrakcí, kde je zřemě nějaký přízemní byt nebo sklep přestaven na jakési muzeum/hernu. V té atrakci Ukryta kraina děti procházejí místnostmi, kde potkávají různé mechanické loutky. Pak je tam třeba Oceanárium, Myšárium (Miasto Myszy), kde děti podobně prochází místnostmi, ale v nich jsou různě stylizovaná terárka pro myši. Další atrakce podobného typu je založená na světelných efektech. Dokonce je v Kolobřehu dům postavený na střeše, kam se dá také za poplatek vstoupit. My jsme nebyli na všech těchto místech, děti daly přednost pláži a třeba do lanového parku šly 2x. 


Mně ze všeho nejvíc chybí smažené ryby s majonézou... Sbíhají se mi sliny, jen na to pomyslím. Skoro bych řekla, že za sebe jsem nejvíc peněz utratila právě za ně. 

Po večerech a dopoledních, když jsme byli v našem ubytování, jsem si četla knihu o tragickém výstupu na Everest a povídala jsem o tom i dětem a manželovi, takže se pak holky chtěly podívat i na film Everest, kde velká část výpravy umrzne. Není nad idylické příběhy, když si člověk užívá dovolené. 

Naštěstí se odehrála jenom jedna smolná situace: z ničeho nic začala stříkat myčka v airbnb a měli jsme z toho poněkud vytopenou podlahu. Po několika hodinách přišel pán, že mu zatejká do garáže. Jak se mi najednou hodilo, že jsem se dva roky učila polsky. I když na skutečný život vás žádná učebnice nepřipraví, takže nakonec to bylo za významné dopomoci češtiny a končetin. 

Kolobřeh jsme si vybrali, protože to je od Prahy nejbližší moře, jeli jsme přibližně 5h, ale bez čůracích pauz by to mohlo být rychlejší. Jeli jsme přes Německo, kolem Berlína.  












2 komentáře:

  1. Krásný! Polsko je jeden z adeptů na dovolenou v příštím roce, letos to vyhrál Amsterdam. Taky jsme jeli přes Německo, ale raději tam nestavět, to je fakt jen na průjezd :D.

    OdpovědětVymazat

Genealogické objevy: Tragédie ze školní kroniky

Kdykoli objevím nějakého svého předka v matrice, mám radost, ale poštěstilo se mi ještě něco lepšího. Objevila jsem záznam o svém prapradědo...