sobota 6. května 2017

Koláč

Kdo neeliminuje jako by nebyl.
Někdo vynechává lepek, někdo mlíko. 

Někdo musí, někdo to zkouší.
U nás je to tak napůl.
Nevypadáme zrovna modelově. 
A zjistila jsem, že když si dám i obyčejnou sušenku ke kafi, je mi pak hůř. 

Proto se snažím co nejvíc vyřadit bílý cukr, občas i bílou mouku, a průmyslové potraviny, co mají složení delší než kdejaký náročný recept. (Ovšem nepočítám první trimestr, který jsem přežila díky sušenkám, cole a bílým jogurtům.)

Poslední dobou moc nepeču, může za to asi těhotenské vyčerpání v kombinaci s těhotenskou nechutí. Nicméně... Dneska mě po dlouhé době přepadla těhotenská nenažranost (tak silná, že jsem si udělala i obří salát a koupila krevety:-) a ještě jsem chtěla upéct něco zítra do kostela. A už dlouho mám chuť na tenký koláč s ovocem nebo povidly. Můj muž nejí ovoce, ale objednal si ořechy. 

Ingredience na těsto:
- 250g pohankové mouky
- 150g nakrájeného másla
- trochu mléka
- lžička medu
- vejce 

Smíchat, udělat kouli, dát do lednice.
Pak jsem kouli rozdělila na dvě části a postupně z každé na plech vymačkala placku.

Placku jsem pak různě potřela. Povidly (bohužel z obchodu), rozmixovanými rozinkami a datlemi, na část jsem nakladla hrušky. Část jsem potřela oříškovou směsí.

Oříšková směs: 
- hrst předem namočených a následně rozmixovaných lískových ořechů
- hrstičku mletých mandlí z obchodu
- hrstičku drcených vlašských ořechů
- lžičku medu (nemusí být)
- vejce

Pekla jsem na 175 stupňů asi 25 minut.  






Žádné komentáře:

Okomentovat

Genealogické objevy: Tragédie ze školní kroniky

Kdykoli objevím nějakého svého předka v matrice, mám radost, ale poštěstilo se mi ještě něco lepšího. Objevila jsem záznam o svém prapradědo...